Nadciąga burza

Nadciąga burza - Robin BridgesTytuł: Nadciąga burza
Autor: Robin Brdges
Wydawnictwo: Fabryka słów
Okładka: miękka
Opis: Gałęzie i korzenie drzewa genealogicznego naszej rodziny splątane są z wieloma innymi drzewami królewskich rodów i, podobnie jak większość roślin w owym mrocznym lesie, skażone złem.

Petersburg. Rok 1888. Krwawi słudzy Ciemności dążą do obalenia cara. Z dnia na dzień mroczny sekret Kateriny Aleksandrownej, umiejętność ożywiania zmarłych, zaczyna ściągać uwagę tych, których zainteresowania powinna za wszelką cenę unikać.

Nadchodzi czas, w którym młodziutka Księżna Oldenburga musi opowiedzieć się po jednej ze stron konfliktu... To wybór umysłu, ale i serca. Ofiarowanemu albo chłodnemu carewiczowi Jurijowi, albo zabójczo przystojnemu księciu Danile, dziedzicowi tronu vladików z owianej przerażającymi opowieściami Czarnogóry.


XIX wiek. Katerina jest księżniczką Oldenburga, a największym jej marzeniem jest zostanie lekarzem. Od dawna potajemnie czyta czasopisma o medycynie, uczy się języków by spełnić marzenie. Nie obchodzi ją znalezienie bogatego i wpływowego męża. Ona chce normalnie żyć i pomagać chorym. Jednak księżniczka ma też od urodzenia drugą naturę. Może ożywiać umarłych. Katia ukrywa ten sekret przed wszystkimi jednak nadchodzi czas, w którym jej sekret wyjdzie na jaw. Musi wybierać. Czy stanąć w bitwie i uratować cezara? Kto jest jej miłością syn cezara Jurio czy Daniło następca valdiaków? Jak zakończy się starcie z postaciami znanych jedynie z legend?

 Światło przyszło na świat, lecz ludzie bardziej umiłowali ciemność aniżeli światło: bo złe były ich uczynki.
Ew. św. Jana 3,19

XIX wiek jest moją ulubioną epoką. Szeleszczące suknie, niezwykłe bale, krajobraz zapierający dech w piersiach. Za to właśnie lubię XIX wiek. Dlatego nie trudno mi przenieść jest do zaśnieżonego Petensburga.
Zacznijmy może od fabuły. Bale, niezwykłe i urokliwe miejsca, wspaniała bohaterka to nie tylko jeden z wątków tej książki. Występują tu także potwory z legend i baśni. Pewnie rozmyślacie o czym mowa. Ja też od początku myślałam nad tym, a gdy w końcu znalazłam się w tym momencie gdzie znika tajemnica byłam zdziwiona gdyż z jednej strony było to dość nietypowe ale również oczywiste... Nic więcej nie powiem ponieważ nie chcę zdradzić tajemnicy:)

„Tego wieczoru śmierć zatańczy pośród nas.”
 
Katerina jest postacią, która bardzo łatwo zyskuje sympatię czytelnika. Urodziła się w latach gdzie kobiety powinny zajmować się domem i dziećmi. Ona jednak marzy o innym świecie. Jest ambitna, nie jest tylko kolejna z pustych dziewczyn, które tylko na każdym balu szukają wpływowego męża. Naprawdę łatwo zrozumieć Katię i się z niż utożsamić.
Inni bohaterowie nie są zbyt opisani w książce. Jedynie co możemy się o nich dowiedzieć to tylko z opisów Kateriny, które też nie są jakieś dokładne.

 „Że twój mrok nie zdoła zgasić mojego światła. Obiecaj.”

Akcja jest w idealnym tempie. Czytelnik informacji dowiaduje się stopniowo dzięki czemu nic nie może zlewać się w całość. Oprócz tego idealnie autorka wpleciła fikcje z faktami historycznymi. Dzięki czemu jest to przyjemność z historią.

Autorka posługuje się prostym językiem. Jednak opisy są magiczne i są dynamiczne na swój sposób. Nie można oprócz tego oderwać się od tej książki i łatwo można stracić poczucie czasu przy historii Kateriny.
Jeszcze na uwagę zasługuje piękna okładka, która przykuwa wzrok. Jeszcze oprócz tego pięknie komponowały się ozdobienia przy każdym z rozdziale.

Uważam, że to książka, która zasługuje na uwagę każdego czytelnika. Jest to niezwykła książka z ciekawą fabułą i wspaniałą bohaterką. Mam nadzieję, że niedługo będzie również druga część.

Nadciąga burza | The Unfailing Light | The Morning Star

Moja ocena 10/10
Recenzja bierze udział w wyzwaniu Paranormal Romance

13 komentarzy :

  1. XIX wiek kocham, ale niekoniecznie w połączeniu z magią - czy czymkolwiek nadnaturalnym. :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wierzę, że książka jest świetna, ale w tym przypadku jednak spasuję - fabuła nie zaciekawiła mnie na tyle, aby poszukiwać tej powieści.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ochotę na tę książkę i to już od dłuższego czasu... Ach, może uda mi się w nią zaopatrzyc w najbliższym czasie. Podoba mi się postac głównej bohaterki, a stwierdzam to na podstawie Twego opisu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książkę czytałam prawie rok temu. Bardzo mi się spodobała i mam nadzieję, że wydadzą kolejne części w Polsce.. choć wcale się na to nie zanosi, a szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo wysoka ocena! Książka zdecydowanie trafia w mój gust. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam paranormale, więc i tę książkę na pewno kiedyś przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałabym spotkać ją w mojej bibliotece, sama raczej nie kupię.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm... XIX wiek - chociażby z tego powodu powinnam przeczytać tę pozycję. Na pewno to szybko zrobię..

    Zapraszam do siebie: in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy19 maja, 2013

    Twoja recenzja przekonała mnie do sięgnięcia po tę książkę. Wydaje się być ciekawa i może stanie się jedną z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O paranormal romance to coś dla mnie ;) mam przeczucie że w najbliższym czasie ją przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna historia, ciekawa epoka. Cytaty bardzo podobne jak w książkach Coelho, czy tylko mi się tak zdaje?

    OdpowiedzUsuń
  12. Jaka ta książka wydaje się ciekawa ! Po pierwsze : wiek XIX, p drugie imie bohaterki : Katerina! <3 Przez Ciebie nie zasnę dzisiaj, dopóki nie znajdę tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ksiazka idealna dla mnie nie moge sie doczekac kolejnych czesci. Polecam bardzo ;) przeczytalam w 1 dzien bo nie moglam sie od niej oderwac

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku! Jeżeli dotarłeś tak daleko, pozostaw po sobie jakiś ślad. Będzie nam niezmiernie miło, czytając Twoją opinie.
Oprócz tego zachęcamy do pozostawiania linków do swoich blogów. Z pewnością Cię odwiedzimy! :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka