Dziedzictwo mroku

Dziedzictwo mroku - Bree DespainTytuł: Dziedzictwo mroku
Tytuł oryginalny: The Dark Divine
Autor: Bree Despain
Wydawnictwo: Galeria Książki
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Opis: Grace Divine, córka miejscowego pastora, zawsze wiedziała, że tej nocy, kiedy znikł Daniel Kalbi, wydarzyło się coś strasznego. Tamtej nocy przed domem znalazła swojego brata Jude’a nieprzytomnego i skąpanego we krwi. To, co się wówczas stało, miało pozostać straszliwą tajemnicą.
 Wspomnienia, które jej rodzina starała się pogrzebać, powracają, kiedy Daniel zjawia się trzy lata później i zapisuje się do tej samej szkoły, do której chodzą Grace i Jude. Mimo że Grace obiecała bratu, że będzie się trzymać z dala od dawnego przyjaciela, jest zafascynowana jego niezwykłymi zdolnościami artystycznymi i dziwnym, głodnym błyskiem w oczach, a także uczy się spoglądać na świat z nowej perspektywy.
Im bardziej Grace zbliża się do Daniela, tym większe grozi jej niebezpieczeństwo, ponieważ gniew Jude‘a prowadzi go do sojuszu ze starożytnym złem, które Daniel wyzwolił owej straszliwej nocy. Grace musi poznać prawdę o mrocznym sekrecie chłopaka… oraz odkryć lekarstwo, aby ocalić tych, których kocha. Może to jednak wymagać od niej ostatecznej ofiary – z własnej duszy.


Moja opinia: Grace mieszka z rodzeństwem i rodzicami w małym miasteczku. Jest zwykłą dziewczyną, która ma za ojca pastora i ma rodzeństwo. Nic niezwykłego nie byłoby w tej książce, gdyby na jednym z zajęć sztuki. Grace nie spotyka przyjaciela z dziecięcych lat - Daniela. Gdy rodzina dowiaduje się, że ich były brat/syn powrócił po latach do miasta jest wściekła. Tylko dziewczyna nie wie dlaczego. Wiele lat temu najstarszy brat Grace pokłócił się z Danielem jednak prawie nikt nie wie o co poszło dwóm najlepszym przyjaciołom. Pomimo, że dziewczyna obiecuje, że nie zbliży się do chłopaka łamie obietnice. Chce pomóc Danielowi jednak prawda okazuje się potworna. Czy Grace znajdzie siłę by pomóc Danielowi? Czy uda jej się złamać klątwę?

 „Jestem śmiercią lub życiem. Jestem ocaleniem lub zniszczeniem. Aniołem lub demonem.”

Coraz częściej(jak na moje oko) pojawiają się wilkołaki, wampiry w książkach lub też demony. To jest kolejna z takich pozycji, które możemy zaliczyć do tych tematów. Jednak nie uważam ją za taką pozycję, w której nic nie może zaskoczyć czytelnika. Autorka żywo pokazała uczucia "opanowujące" bohaterów oraz o przebaczeniu, przyjaźni.

 „Pragnąłem tylko twojej miłości, a teraz wiem, że to jest ta jedyna rzecz, której nigdy nie zdołam mieć.”

Grace jest postacią silną, zdeterminowaną. Nie da się czasami nie polubić, niektórych bohaterów, a główna bohaterka "Dziedzictwa mroku" do takich należy. Oczywiście czasami może, w niektórych momentach wkurzać czytelnika swoimi decyzjami.
Daniel jest idealnie specjalizowany na chłopaka, którego można znaleźć w innych książkach z gatunku praranormal romance.  Ale w tym przypadku było to tylko na początku książki. Więc teoretycznie była to miła niespodzianka.

 „Twoje oczy... jest w nich twoja dusza, a reszta wygląda wciąż na tak nieokreśloną. To jest właśnie piękno dzieciństwa. Oczy pokazują wszystko, co dotychczas widziałeś, ale cała reszta jest wciąż tak bardzo otwarta na możliwości, na to, czym możesz zostać.”

Styl pisania autorki był lekki, tylko opisów tutaj praktycznie nie znajdziemy. Jeden z kilku minusów. Drugim, który rzuca się w oczy to to, że akcja pędzi, że książka pomimo, że ma 400 str można skończyć w jeden dzień.
Książka jest idealna dla czytelników, którzy szukają ciekawej i niezobowiązującej lektury na jeden dzień lub na kilka wieczorów.
Dziedzictwo mroku | Łaska utracona | Podarunek śmierci

Moja ocena 6/10
Recenzja bierze udział w Wyzwaniu Paranormal Romance 

4 komentarze :

  1. takie książki mi się już znudziły.. ta tematyka, i badboye (nawet jeśli tylko na początku ;_;). fantastykę lubię wciąż, ale szukam czegoś oryginalniejszego :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Już kiedyś nad nią myślałam, ale ciągle jakoś zapominam o niej :D Może kiedyś w końcu przeczytam :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i książka mi się podobała ;) Poszukuję drugiej części.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytaøam i bardzo mi się podobała. :) Gatunek nie sugerował kontynuacji, a takowa jest, mimo to chętnie po kolejne części.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku! Jeżeli dotarłeś tak daleko, pozostaw po sobie jakiś ślad. Będzie nam niezmiernie miło, czytając Twoją opinie.
Oprócz tego zachęcamy do pozostawiania linków do swoich blogów. Z pewnością Cię odwiedzimy! :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka