Proroctwo sióstr - minirecenzje

Ponieważ nie mam czasu na wstawienie tylu recenzji postanowiłam, że tym razem napiszę minirecenzje całej serii Proroctwa sióstr.


Proroctwo sióstr - Michelle Zink Lia i Alice Milthrope właśnie zostały sierotami. W dodatku stają się dla siebie śmiertelnymi wrogami. Kiedy każda z nich odkrywa swoją rolę, jaką spełnia w proroctwie, obracającym kolejne pokolenia sióstr przeciwko sobie, dziewczyny zostają uwikłane w przerażającą tajemnicę. Tajemnicę, na którą składa się znamię na nadgarstku, śmierć rodziców, księga, mężczyzna oraz życie pełne sekretów... Lia i Alice nie wiedzą, komu mogą zaufać. Wiedzą jedynie to, że nie mogą ufać sobie wzajemnie.

 „Czasem drzewa przesłaniają nam las...”

  Na przeczytanie tej książki zbierałam się od dawna. W końcu niesamowity opis i zachwycająca okładka sprawiły, że przesunęłam ta książkę w kolejce. 
  Największym plusem całej książki jest fabuła i bohaterowie, jednak i te aspekty nie są wykorzystane przez autorkę do końca. Dostajemy dość ciekawy pomysł, który nigdy chyba nie spotykamy, a mianowicie Zaklinaczki. Chyba nigdy nie spotkałam się z takim tematem w książce. 
  Lia i Alice to zupełnie dwie różne osoby. Bardzo mi się spodobała, że autorka tak dobrze wykreowała postacie z jednej strony podobne do siebie zewnętrznie, a z drugiej całkowicie inne.
  Pomimo, że autorka przenosi nas do XIX wieku czytelnik nie odczuwa magi tamtej epoki. Oprócz halek i gorsetów (no i oczywiście paru innych rzeczy) można zapomnieć, że przenosimy się jakieś 200 lat wstecz. 
  Dla kogo ta książka? Dla tych, którzy szukają ciekawej pozycji, jednak nie zwracają uwagi na opisy miejsc i nie przeszkadza im, że nie odczuwa się klimatu XIX wieku.

Moja ocena
6-/10


Strażniczka Bramy - Michelle ZinkUwikłane w historyczne proroctwo bliźniaczki Milthorpe rozstają się. Lia opuszcza rodzinny dom, by z dala od swojej siostry doprowadzić do końca przepowiednię, za sprawą której stały się dla siebie śmiertelnymi wrogami. Tymczasem Alice, chcąc jej w tym przeszkodzić, odsłania swoje najbardziej przerażające oblicze. Obie wiedzą, że jakkolwiek rozstrzygnie się ta walka – naznaczona zdradą i nadzieją – tragicznego finału nie da się uniknąć…

"Bez względu na to, co przyniesie przyszłość, jedno wiem na pewno: Alice miała rację. Kiedy proroctwo zostanie doprowadzone do końca, jedna z nas będzie musiała zginąć”.
 
To już druga część o niezwykłych siostrach. 
Lia wyjeżdża by doprowadzić proroctwo do końca. Alice zostaje i nadal ćwiczy swoje umiejętności. A przepaść jaka pomiędzy nimi powstała cały czas powiększa się.
Rzadko okazuje się, że druga część jest lepsza od pierwszej zwykle jest na odwrót. Jednak w tym przypadku tak się stało. 
Podczas tym miesięcy jakie upłynęły od wydarzeń  pierwszej części bohaterowie się nie zmieniają, za to dochodzą nowe postacie. 
A co z klimatem XIX wieku? Pomimo, że wyżej żaliłam się nad takim wielki błędem tutaj zmieniają się pewne rzeczy, a autorka idealnie przechodzi z jednego świata do drugiego.
Strażniczka Bramy wypadła o wiele lepiej i teraz czytelnik dostaje obiecujący koniec serii.

Moja ocena
7-/10


Krąg Ognia - Michelle ZinkDeterminacja Lii Milthorpe jest silniejsza niż kiedykolwiek. Pozostało niewiele czasu na podróż śladem ostatnich tajemnic proroctwa, które od wieków kładzie się cieniem na losy kolejnych pokoleń sióstr. U kresu drogi czeka Lię konfrontacja z przeznaczeniem i ostateczna walka z samą sobą. By jednak mieć w niej jakąkolwiek szansę, musi zbliżyć się do Alice - bliźniaczki, którą przepowiednia uczyniła jej największym wrogiem... Są rzeczy, do których każda z sióstr chce mieć wyłączne prawo. I wyzwania, które mogą zniszczyć je obie. Złączone więzami krwi, lecz rozdzielone przez proroctwo, bliźniaczki Lia i Alice muszą sobie zaufać - albo zginą...

„Wszędzie panuje cisza, ale ja nie odbieram jej jako spokoju poprzedzającego rozwiązanie. Wiem, że to początek końca.”

  To już ostatni tom tej niezwykłej opowieści. Pomimo tego, że znalazła się w poprzednich częściach wiele minusów to i tak większość czytelników, którzy sięgną po tą serie będzie tęsknić za bohaterami.
  Ta część wywoła też wiele sprzecznych emocji. Chodzi tu nie tylko o samo zachowanie bohaterów ale również tak zwane dziury fabularne. Rzadko spotykam się w książkach z takim przypadkiem. Jednak tutaj największym minusem są te nie do powiedzenia.
  Cały czas nie mogę wybaczyć autorce tego, że nie czuje się klimatu XIX wieku. Znowu pojawiają się pewne elementy tej wspaniałej epoki jednak jak na mój gust to wciąż za mało.
  Bohaterowie w tej części zmieniają się. Z jednej strony pozytywnie wpływa na akcję, ale również jest to jak dla mnie nie ciekawe posunięcie. Dlaczego? To jest ostatni tom więc jak bohaterka może zmienić się w ciągu kilku dni?

Moja ocena
7-/10

  Podsumowując to ciekawa i wciągająca seria. Na pewno dla tych, którzy szukają ciekawej fabuły i to się dla nich liczy - to książka dla nich. Z pewnością nie żałuję tych trzech dni spędzony z Lią i Alice w XIX-wiecznym Londynie i Nowym Yorku.

 "Otwórz ramiona, o, Pani Chaosu,
A nastąpi spustoszenie wieków
Lub zamknij je, a zniweczysz
Jego pragnienie wieczności"



(*)Mam nadzieję, że dzięki tych kilku zdawkowych zdań zdecydujecie czy warto sięgnąć po te książki. 

8 komentarzy :

  1. Widziałam całą serię w bibliotece :) Widzę, że koniecznie muszę się za nią zabrać. Szkoda tylko, że tak mało czasu ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Seria wydaje się niezła, myślę, że sięgnę po nią kiedyś.

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej sobie odpuszczę... Nie przekonują mnie opinie i nie przepadam za paranormal romance.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak na razie przeczytałam pierwszą część i mogę powiedzieć, że była dobra, tak jak napisałaś coś nowego, ciekawi bohaterowie i klimat XIX wieku, o którym lubię czytać. Kiedyś na pewno sięgnę po dwie kolejne części :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety, nie znam serii. Jednak gdy gdzieś spotkam pierwszy tom, przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś widziałam w księgarni po przecenie i myślałam nad zakupem, ale zrezygnowałam. Nadal jednak jestem tej serii ciekawa więc jak gdzieś ją spotkam to przeczytam :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę że sięgnę po tą serię jak uporam się z moim stosem książek które czekają w kolejce.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć. :) Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award. Po więcej informacji zapraszam do mnie. :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku! Jeżeli dotarłeś tak daleko, pozostaw po sobie jakiś ślad. Będzie nam niezmiernie miło, czytając Twoją opinie.
Oprócz tego zachęcamy do pozostawiania linków do swoich blogów. Z pewnością Cię odwiedzimy! :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka