Wyścig Śmierci

Autor: Stiefvater Maggie
Tytuł: Wyścig śmierci
Tytuł orginalny: THE SCORPIO RACES
Wydawnictwo: Wilga
Język orginalny: angielski


Opis : Jest pierwszy dzień listopada, więc dzisiaj ktoś umrze. Każdego roku na wyspie Thisby odbywa się wyścig skorpiona. Jeźdźcy na swoich rumakach, pięknych, lecz śmiertelnie niebezpiecznych koniach wodnych muszą zrobić wszystko, aby dotrzeć do mety. Stawka jest wysoka - życie albo śmierć. on- dziewiętnastoletni Sean Kendrick - zwyciężył  w wyścigu już cztery razy. Tej jesieni będzie walczył nie tylko o przeżycie. lecz także o o swoją przeszłość i ukochanego rumaka. ona - Kate ''Puck" Conolly - jest pierwsza kobietą, która odważyła się wystartować w wyścigu. musi wygrać, aby ocalić swoją rodzinę i dom. Zwycięzca może być tylko jeden.


Moja opinia: Zainteresowałam się tą książką, ponieważ widniało na niej nazwisko Stiefvater. Po przeczytaniu Drżenia, właśnie ono (nazwisko autorki) zachęciło mnie do lektury. Patrząc na dziewczynę i konia na okładce ma się wrażenie oglądania na własne oczy wyścigu. Wyścig Śmierci a właściwie Wyścig Skorpiona odbywa się co roku na małej wyspie Thisby. Populacja : 4 000 osób. W Wyścigu od tysięcy lat udział biorą mężczyźni. Lecz owej jesieni postanowiła wystartować ona - Puck. Jej decyzja jest motywowana chęcią wyjazdu starszego brata - Gaba - na stały ląd. Puck nie ma zamiaru wziąść udziału na eich uisce (koniu wodnym), lecz - to chyba nie jest tajemnica - koniu lądowym - Dove. Sean Kendrick walczy o swoją przyszłość oraz o swojego ukochanego konia - Corra. Książka nie opowiada tylko o Wyścigu - ma drugie dno. Głębokie ale da się je odkryć.Powieść dwu-narracyjna (Sean i Puck) pisana w czasie teraźniejszym, dynamiczna, po przeczytaniu  ma się inne spojrzenie na świat.
Moja ocena 10/10



3 komentarze :

  1. świetna recenzja! :D
    obserwuje i liczę na to samo! ww.polamojezycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tej książce wiele dobrego :) Z chęcią przeczytam ;) Obserwuję! ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Po raz pierwszy zobaczyłam tą książkę gdy wybierałam sobie prezent na mikołajki. Zaczęłam ją czytać dopiero niedawno. Strasznie mnie wciągnęła. Jest to zdecydowanie najlepsza książka jaką czytałam;)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku! Jeżeli dotarłeś tak daleko, pozostaw po sobie jakiś ślad. Będzie nam niezmiernie miło, czytając Twoją opinie.
Oprócz tego zachęcamy do pozostawiania linków do swoich blogów. Z pewnością Cię odwiedzimy! :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka