186. Magia kąsa

Świat po magicznej apokalipsie. 
Postęp techniczny był u szczytu swojego rozwoju, gdy do Atlanty wróciła magia i zniszczyła właściwie całą technologię. 
Fale magii pojawiają się bez ostrzeżenia i znikają równie nagle. Gdy magia napływa, cała technologia zamiera – samoloty spadają, samochody nie działają, brakuje elektryczności. 
Kiedy magia odpływa, znów zaczyna działać technologia. 
Jest to dziwny, pokręcony świat. 
W tym świecie mieszka Kate Daniels.
Kate lubi walkę mieczem i ma trudności z kontrolą tego, co mówi…
Magia w jej krwi sprawia, że jej życie z założenia nie może być proste…


Tytuł: Magia kąsa
Tytuł oryginału: Magic Bites
Autor: Ilona Andrews
Wydawnictwo: Fabryka słów
Seria: Kate Daniels
Tom: I
Tłumacz: Anna Czapla

Lata temu na rynku wydawniczym pojawiła się seria napisana przez małżeństwo. Ich debiut został przyjęty bardzo pozytywnie przez czytelników. Wiele osób pokochało przygody Kate Daniels. Nawet po takim długim okresie przerwy w polskim wydaniu, można było usłyszeć osoby, które z całego serca polecały tę serię. Ja od dawna planowałam sięgnąć po te książki, jednak dopiero wznowienie wydania, przekonało mnie do tego. Czy i ja zostałam wciągnięta do świata ze sporą dawką magii?

Kate Daniels żyje w Atlancie. Jednak nie jest to miejsce zwyczajnie ani tym bardziej bezpieczne. Magia, zmiennokształtni, a nawet wampiry są na porządku dziennym. Technologia, która powinna grac ogromne znaczenie w przyszłości, została odstawiona na boczny tor.
W takiej rzeczywistości musi radzić sobie młoda i niezależna kobieta. Najemniczka z początku bez problemu znajduje sobie własne miejsce. Wykorzystuje płynącą w jej żyłach magię, by zaczepiać się w dorywczych pracach. Co więcej, zawsze ma wsparcie w swoim mentorze. Niestety do czasu. Ginie on w niewyjaśnionych okolicznościach podczas misji. Kate postanawia dowiedzieć się prawdy o śmierci mężczyzny i ukarać winnego.

Ostatnimi czasy bardzo trudno zacząć mi nową książkę. Nie dość, że mam bardzo mało czasu, to moja chęć na czytanie maleje wraz z coraz późniejszą godziną. Jednakże przy tej książce było jeszcze gorzej niż zwykle. Pierwsze kilkadziesiąt stron było trudne do przebrnięcia. Nie mogłam w ogóle wczuć się w klimat tej książki ani w przedstawiony świat. Przede wszystkim problem leżał w tym, iż czytelnik zostaje wrzucony na głęboką wodę. Jedyne informacje, na które może liczyć, to zaledwie opis z tyłu książki. Wprowadzenie do rzeczywistości Kate było bardzo długie. Do tej pory nie wiem, czy autorzy na pewno nie pominęli żadnego szczegółów, które wbrew pozorom powinny być podstawową wiedzą. Jednak wraz z rozkręcaniem się akcji, coraz lepiej rozumiałam świat, mimo że nie wszystko było podane na tacy. Alternatywna wizja Atlanty summa summarum przypadła mi do gustu i to bardzo. W czasie czytania ostatnich stron odczułam wielki smutek, że będę musiała się pożegnać z rzeczywistością wykreowaną przez autorów. Z tego właśnie powodu z niecierpliwością oczekuję kolejnych części.

Bardzo zżyłam się z główną bohaterką. Po odnalezieniu się w świecie Kate zaczęłam zwracać większą uwagę na postacie. W tym właśnie pełną werwy i charakteru Daniels. Oczywiście autorzy nie zapomnieli o innych postaciach, które przewijały się w trakcie przygód. Niestety oni już nie skradli mi tak serca. Mam nadzieję, że kolejne części bardziej przekonają mnie do bohaterów.
Język autorów nie raz był trochę sztywny i bez polotu. Długo nie mogłam się przyzwyczaić do niepotrzebnie długich opisów. Jednak na plus wypadały dialogi, które może nie były wielce odkrywcze, ale za to miło się je czytało.

Książka ta jest typową powieścią postapo z domieszką fantastyki. Bardzo dobrze wpasowuje się do obecnie pasującej mody. Nie mniej, nie jest ona powieścią odkrywczą, czy całkowicie zaskakującą. Czytelnik z pewnością spędzi miły razem z Kate Daniels. Mam nadzieję, iż kolejne części ukażą większy potencjał tej serii i pomysłów autorów.

Moja ocena
7/10

Za poznanie tej książki serdecznie dziękuję Fabryce słów.
Znalezione obrazy dla zapytania fabryka slow logo

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku! Jeżeli dotarłeś tak daleko, pozostaw po sobie jakiś ślad. Będzie nam niezmiernie miło, czytając Twoją opinie.
Oprócz tego zachęcamy do pozostawiania linków do swoich blogów. Z pewnością Cię odwiedzimy! :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka