110. Książka bez sensu

Tytuł: Książka bez sensu
Autor: Alfie Deyes
Wydawnictwo: Insignis
Opis: Książka bez sensu to dzieło niezwykle popularnego angielskiego vlogera Alfiego Deyesa. Na swoim kanale YouTube Pointless Blog, subskrybowanym aż przez cztery miliony użytkowników, Alfie zamieszcza zabawne wideorelacje z codziennego życia. Książka bez sensu to zaproszenie, by wziąć udział w kreatywnych rozrywkach Alfiego. Wraz z nim wykonuj zwariowane zadania! Obserwuj z tą książką ludzi. Weź ją na randkę. Sprawdź, na ile schodów wyjdziesz, zanim spadnie Ci z głowy. Poproś nieznajomego o rysunek. Stwórz własny komiks. Alfie rozpoczął tę książkę, ale dokończysz ją Ty! Książce towarzyszy bezpłatna aplikacja na smartfony i tablety.





Ostatnio nastała nowa "moda" na książki - a mianowicie  pisane przez youtuberów/blogerów czy innych ludzi, którzy są sławni, głównie dzięki temu, że wstawiają swoje "małe dzieła" do otchłani nazywanej internetem. Kolejną  pozycją z tego rodzaju, przetłumaczoną na nasz język jest "Książka bez sensu" Alfiego Deyesa nagrywającego vloga "Pointless Blog". Sam vlog cieszy się sporą popularnością, a jego treści przyciągnęły do tej pory cztery miliony subskrybentów.




Sama książka  w pewien sposób jest tworzona na styl bardzo popularnej pozycji  ,,Zniszcz ten dziennik", ale oprócz "kazania" czytelnikowi, aby wykonywał zadania ma wiele innych oraz oryginalnych pomysłów do realizacji, tak więc nie jest to monotonne przekładanie kartki aby wykonać następne polecenie.

"Zadania" natomiast są najróżniejsze, od narysowania czegoś do ,,stron bez sensu", jednak mnie najbardziej urzekły kartki na których trzeba było wykonać na nich coś kreatywnego, oraz te które "kazały" oderwać tyłek od siedzenia i po prostu zrobić to coś. Dodatkowe przeskakiwanie ze strony na stronę w bezsensownej kolejności daje więcej rozrywki przy wypełnianiu tej książki.

Co ciekawsze do tej lektury jest dołączona aplikacja na telefony i tablety. W  tym rozszerzeniu możemy znaleźć wiele ciekawych dodatkowych materiałów do książki. Uważam to za nietuzinkowe a zarazem naturalne rozwiązanie przy pozycji której autorem jest vloger.

Podsumowując: książka na pewno jest wyjątkowa i dla niektórych będzie szansą "poznania" bliżej swojego youtubowego idola i zobaczenia na własne oczy co mu w głowie siedzi, natomiast dla innych będzie to po prostu pozycja przy której mogą sobie pozwolić na chwilę rozrywki.

Osobiście nie jestem zwolenniczką tego typu lektur, więc trudno mi tak naprawdę docenić tę książkę za  pomysł na zadania, ponieważ  ciężko  ją porównać do innych pozycji, jednak jednego jestem całkowicie pewna - została stworzona przez kreatywną osobę, która swój pomysł pozbawiła w pewnym stopniu sensu.

Komu ją polecam?
Przede wszystkim osobą, które nie mają oporów przed bazgraniem w książkach, czytelnikom szukających ciekawego przerywnika pomiędzy cięższymi lekturami, a przede wszystkim osobą kreatywnym, potrafiącym otworzyć swój umysł.

2 komentarze :

  1. Cześć, świetny blog, świetnie piszesz :)
    Mam Zniszcz ten dziennik oraz To nie książkę, ale to chyba nie jest gatunek dla mnie. Jak ZTD jeszcze fajnie mi się robiło, to TNK leży na półce i się kurzy, no cóż... może kiedyś dokończę. Widziałam KBS w księgarni, zastanawiałam się, czy to nie będzie dobry umilacz czasu na listopad bądź grudzień, ale koniec końców nie kupiłam.
    Pozdrawiam, u mnie recenzja Zagubionego herosa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądam Alfiego, więc mam w planach zakup tej książki :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku! Jeżeli dotarłeś tak daleko, pozostaw po sobie jakiś ślad. Będzie nam niezmiernie miło, czytając Twoją opinie.
Oprócz tego zachęcamy do pozostawiania linków do swoich blogów. Z pewnością Cię odwiedzimy! :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka