Filmowe wrażenia

Ostatnio mam mnóstwo czasu, więc sięgnęłam po kilka filmów, a teraz przedstawiam wam podsumowanie moich wrażeń.

Tytuł: Rubinrot
Reżyser: Felix Fuchssteiner
Gatunek: Fantasty
Premiera: 14 marca 2013
Opis: Gwendolyn ma szesnaście lat, dwoje rodzeństwa, oddana przyjaciółkę w klasie i lekko dziwaczna rodzinę. Z dnia na dzień dowiaduje się, że jest obdarzona genem podróży w czasie. Drugim podróżnikiem jest niejaki Gideon – bezczelny, arogancki, choć bosko przystojny młodzian, który tajną misję najchętniej zachowałby wyłącznie dla siebie. Ale bez Gwendolyn nie uda mu się misji wypełnić...
Podróże w czasie, niebezpieczeństwa czyhające w najmniej spodziewanym momencie, miłość, która nie zna granic czasu..."


Z pewnością, każdy kojarzy Trylogię Czasu. Ja sama ją czytałam i byłam zachwycona, więc sięgnęłam po adaptacje filmową, która no cóż wypadła na tle książek bardzo kiepsko. Zacznijmy od minusów, jeżeli znajdą się jakieś plusy w całym filmie.
Jak tytuł wskazuje, akcja powinna dziać się podczas pierwszej części, czyli Czerwień rubinu. Tutaj oprócz pierwszego tomu pojawia się od razu drugi. Oczywiście przychodzi tutaj więcej akcji, ale nawet jeżeli film ciągnie się do drugiego tomu, powinien dokończyć Błękit szafiru pozostawiając już Zieleń szmaragdu na osobny seans. Fabuła kończy się mniej więcej w połowie drugiej części. 
Nie występują też tutaj wszystkie postacie jakie spotkamy w powieści, albo ich idea została zmieniona. 
Film pokazuje, że bohaterowie mówią po niemiecku, a sms-y były po angielsku. Nie wiem, czy był to efekt zamierzony, jednak ja uznałam to za niedopowiedzenie. 
Czy warto oglądnąć ten film? Ci co czytali trylogię pani Gier nie będą zachwyceni. Jednakże nie polecam tego filmu nikogo, bo dla mnie to była strata czasu.

Moja ocena
2/6 



Tytuł: Les Miserables. Nędznicy
Reżyser: Tom Hooper
Gatunek: Dramat, Musical
Premiera: 25 stycznia 2013
Opis: Los francuskiego ludu, dotkniętego niesprawiedliwością społeczną, uosabia postać głównego bohatera, katorżnika Jeana Valjeana (Hugh Jackman), skazanego na ciężkie roboty za kradzież chleba. Wydźwignąwszy się z upadku dzięki pomocy biskupa, Jean odnajduje sens dobra, zdobywa wysoką pozycję społeczną i staje się protektorem skrzywdzonych i uciśnionych. Wciąż jednak prześladuje go inspektor policji Javert (Russell Crowe). 

O Nędznikach słyszał już pewnie każdy. Książka ta niezwykle popularna, zyskała również swoją adaptacje filmową, o której w kilku zdaniach opowiem.
Po pierwsze Les Miserables porusza wiele kwestii: życia i śmierci, miłości i poświęcenia, wolności i biedy. Nie jest to byle jaki film. Z pewnością, każdy najzagorzalszy fan klasyki i nie tylko, pokocha tę film. Należy zwrócić uwagę, że każdy dialog w Nędznikach jest śpiewany, więc często pojawiają się wysokie dźwięki, które no cóż.. nie każdy tak pokocha.
Gra aktorska jest jednym słowem profesjonalska. Każdy z nich wczuł się w swoją rolę doskonale.
Nędznicy to wspaniały film, który powinien każdy obejrzeć, bo naprawdę warto.

 Moja ocena
5/6



Tytuł: Iluzja
Reżyser: Louis Leterrier
Gatunek: Thriller, Kryminał
Premiera: 28 czerwca 2013
Opis: Istniejąca od wieków tajna organizacja OKO zbiera ekipę najbardziej utalentowanych, obdarzonych niezwykłymi umiejętnościami iluzjonistów i powierza im cel, którego nikt dotąd nie miał odwagi się podjąć. O grupie robi się głośno po spektaklu, podczas którego rabują bank znajdujący się na innym kontynencie, a miliony przelewają na konta ludzi obecnych na widowni. Tropem iluzjonistów rusza agent FBI, przekonany, że za ich działalnością musi kryć się coś więcej. Nie jest on jedynym człowiekiem, który chce poznać tajemnicę grupy, która przygotowuje się do realizacji bezprecedensowego planu.

Iluzja - czyli co? Gra światła? Trik magiczny? Podstęp? Mimo tego, że każdy z nas wie, że to magiczne sztuczki to dobre triki, to i tak z przyjemnością je oglądamy. Iluzja opowiada o grupie magików, jednak nie byle jakich. Na ilu pokazach obrabia się bank znajdujący się w innym kraju? To właśnie potrafią Czterej Jeźdźcy.
Każdy trik w tym filmie jest niezwykle przemyślany i niezwykły jeżeli chociaż chcemy spróbować nadążyć za myślenie bohaterów, należy wysilić szare komórki. Gra aktorska jest wspaniała, więc bardzo łatwo polubić naszych magików. Ile znamy filmów o sztuczkach magicznych? Mało. Jest to temat dość dziwny i nie pewny. Rzadko można czymś zachwycić ludzi, jednak tutaj każdy ruch jest jedyny w swoim rodzaju.
Każdy kto ma choć trochę wolnego czasu powinien oglądnąć Iluzję, bo z pewnością zachwyci każdego kinomana.

Moja ocena
6/6

6 komentarzy :

  1. słyszałam o tym że Rubinrot jest beznadziejny. ale nie wiem, może i tak obejrzę. lubię mieć dobry materiał na hejt ;p
    a Nędzników obejrzę ale dopiero po książce :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie oglądałam żadnego filmu :) Mam ochote na 'Nędzników", ale to dopiero gdy przeczytam książkę. O pierwszym filmie tez słyszałam, ale również mam zamiar najpierw zapoznac się z pierwowzorem :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rubinrot łebkami oglądałam tylko, może kiedyś z braku lepszego zajęcia obejrzę. Na "Iluzji" byłam w kinie i seans baardzo mi się podobał. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Możliwe, że obejrzę "Nędzników". :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam Czerwień rubinu, ale słyszałam, ze film nie dorównuję książkę, Ty też widzę tak sądzisz. ;)
    Na ostatni miałam isć do kina, ale jakoś tak wyszło, że zmieniłam zdanie, widzę, że niesłusznie.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym obejrzeć wszystkie, ale najprędzej sięgnę po "Nędzników", gdyż kupiłam ten film z gazetą ;)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku! Jeżeli dotarłeś tak daleko, pozostaw po sobie jakiś ślad. Będzie nam niezmiernie miło, czytając Twoją opinie.
Oprócz tego zachęcamy do pozostawiania linków do swoich blogów. Z pewnością Cię odwiedzimy! :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka