Jutro, kiedy zaczęła się wojna

Tytuł: Jutro, kiedy zaczęła się wojna
Seria: Jutro
Autor: Marsden John
Tytuł oryginalny: Tomorrow When the War Began
Wydawnictwo: Znak
Język oryginału: angielski
Okładka: Miękka

Opis: Mam na imię Ellie. Kilka dni temu wybraliśmy się w siedem osób na wyprawę do samego Piekła. Tak nazywa się niedostępne miejsce w górach. Wycieczka była próbą naszej przyjaźni. Niektórych z nas połączyło nawet coś więcej. Szczęśliwi wróciliśmy do domu. Ale to był powrót do piekła. Znaleźliśmy martwe zwierzęta, a nasi rodzice i wszyscy mieszkańcy miasta zniknęli.
Okazało się, że naszego świata już nie ma.
Że nie ma już żadnych zasad.
A jutro musimy stworzyć własne.



Moja opinia: Słyszałam o tej książce wiele dobrego i w końcu  nadarzyła się okazja aby ją przeczytać. Pierwszym moim zdziwieniem było to, że nie występowały tam różne wampiry, anioły i Bóg wie jeszcze co. Mogę się pokusić o stwierdzenie, że jest to bardzo realna książka, jeśli chodzi o bohaterów. Trochę inaczej jest jeśli chodzi o fabułę. Chociaż nie ma tam jakiś paranormalnych wątków, jest nierealna. Dlaczego? wystarczy odpowiedzieć na zwykłe pytanie: Czy istnieje realne zagrożenie napadu na Australię?

Fabuła
Przejdę do rzeczy. Jest to historia o siódemce przyjaciół: Ellie, Homerze, Robyn, Corrie, Fi, Lee, Kevinie. Wyruszyli oni na niby zwykły biwak, do Piekła. Piekło jest to niedostępne miejsce w górach, piękne i zarazem tajemnicze.  

"Nie, piekło nie ma nic wspólnego z miejscem - piekło wiąże się z ludźmi. Może to ludzie są piekłem."*

Kiedy wracają już z biwaku, zastają puste domy, zdychające psy. Brak ludzi. Spustoszenie. Samotność. Bezradność. Muszą stworzyć własne zasady. Podobały mi się, wątki poboczne - ciekawe, intrygujące. Ale jakie to były wątki to tego nie zdradzę ;).

Bohaterowie
Można by tu pisać i pisać... Ale chyba najważniejsze jest to, że każdy z nich ma inną, ciekawą osobowość. Główna narratorka - Ellie - opisuje każdego z paczki.

Styl pisania i okładka
Książka napisana jest lekkim, prostym językiem. Czasami wydawało mi się, że za prostym w niektórych momentach.  Okładka według mnie idealnie pasuje, do czasu w którym to się dzieje. Tutaj wypadało by zahaczyć o to, że Ellie mieszkała na wsi.

Ciekawostki
pierwsza część została napisana w 1993 roku. Czy daje się wyczuć, że została napisana 20 lat temu? Odpowiedz jest zaskakująco prosta : nie. Gdybym nie spojrzała na rok napisania, nigdy bym nie uwierzyła. Ekranizacja oto tej  części ukazała się w 2010 roku. Według mnie to bardzo długo po napisaniu, patrząc na rok wydania.

Podsumowanie
Książka bardzo wciągająca z ciekawym pomysłem na fabułę i bohaterów. Mały minus tutaj za to, że autor szybko zakańczał niektóre sceny, aby móc rozpisać się nad innymi.

Ocena: 9/10
*cytat z książki
Trailer

5 komentarzy :

  1. Szczerze mówiąc nigdy o tej książce nie słyszałam, ale po Twoim opisie bardzo mnie wciągnęła. Jeżeli przydarzy się okazja to na pewno sięgnę. ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wiele razy słyszałam o Jutrze, ale jeszcze nigdy się nie zdecydowałam. Może przez to, że jest tak wiele części :) Bardzo ciekawa recenzja, kiedyś na pewno postaram się po nią sięgnąć!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jutro to obecnie HIT w naszej szkole :) Bardzo, bardzo chcę przeczytać :) Ciekawy blog, podobają mi się zamieszczone pod recenzjami filmiki/ trailery - nie muszę ich już szukać na YT ;) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Seria Jutro jeszcze przede mną, ale zamierzam ją przeczytać! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety nie miałam aż takich pozytywnych wrażeń po tej książce , może z drugą częścią będzie lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku! Jeżeli dotarłeś tak daleko, pozostaw po sobie jakiś ślad. Będzie nam niezmiernie miło, czytając Twoją opinie.
Oprócz tego zachęcamy do pozostawiania linków do swoich blogów. Z pewnością Cię odwiedzimy! :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka